2.5.14

Volkswagen Mk 1 - Beetle/Buba/Folcika

Historija Bube počinje sa Hitlerom i njegovom nacionalsocijalističkom idejom. Iako su nacisti danas sinonim za genocid i zlo, Njemačka je za njihove vladavine bila najjača svjetska tehnološka sila.
Hitler je naručitelj čuvenih auto-banova, mreže auto-puteva koji povezuju sve značajnije urbane i industrijske centre u Njemačkoj. Kad su auto-banovi bili završeni, naručio je i automobil kojeg će Njemci vozati po njemu. Ideja je bila da se kontruiše jeftin i ekonomičan automobil kojeg bi prosječna njemačka porodica sa prosječnim primanjima mogla priuštiti od godišnje plate, a da ima love za more.
Za konstruisanje Bube unajmljen je Ferdinand Porsche. Manje poznata činjenica je da kao osnovu za konstrukciju Porsche uzeo Tatrine (češka automobilska marka) modele V570 i T97 koje su se lično Hitleru dopale.

Tatra T97
Osim vanjske sličnosti (ovakav dizajn je bio raširen u to vrijeme) zajedničke osobine Tatra i Bube su motor straga, vazdušno hlađenje i pogon na zadnje točkove. Zbog proizvodnje auta osnovana je i posebna fabrika - Volkswagen. Ovo je bio i jedini model kojeg je ta fabrika proizvodila i nazvan je jednostavno Mark 1. Poslije Drugog svjetskog rata Tatra se više opredjelila za konstrukciju kamiona, a Volkswagen je nastavio sa znamo već kako.

Masovna produkcija Bube počinje poslije rata kada se u godinama oskudice tražilo jeftino i ekonomično. Jednostavna i čvrsta šasija i mala zapremina motora činile su Bubu tim vozilom. Pošto je automobil mali, pokretali su ga motori sa 1200, 1300, 1500 kubika zapremine koji su trošili kao upaljač po tadašnjim mjerilima. Po današnjim troše kao alkoholičar.

Izgled modela iz 1949.
Pedesetih napravljena su i dva prototipa na dizel motor, ali su se pokazala sporim i nikako u skladu sa rastućim zahtjevima kupaca u Evropi. Vremenom je benzinski motor unapređivan, kao i dizajn, te je 1973. predstavljen i model nazvan W1303 - Super Beetle, onakva kakvu je i danas možemo često vidjeti. U odnosu na prethodne modele, ovaj model je imao najsnažniji motor (uveden je i motor zapremine 1600), veliki zadnji prozor koji je poboljšavao preglednost i veći okret volana. Ovo zadnje i nije toliko unapređujuća karakteristika u bržim vožnjama obzirom na zadnju vuču.

W1303
Poslije ovog modela, historija Bube u Volkswagenovim očima se gasi. Evropa se oporavila i počinju se tražiti bolja i skuplja vozila, ali je zato Buba (p)ostala hit u siromašnijim zemljama. Pored pogona u Wolfsburgu, Hanoveru, Emdenu, Ingolstadtu, Osnabrücku, Njemačka, proizvodile su se i u Australiji, Belgiji, Brazilu, Indoneziji, Irskoj, Meksiku, Novom Zelandu, Nigeriji, Filipinima, Južnoafričkoj Republici, Venecueli i naravno u Sarajevu. Od osamdesetih Buba živi na drugim kontinentima. Tek je 2003. u Brazilu sklopljen posljednji model. Volkswagen je od imidža Bube pokušao napraviti ekonomski projekat - New Beetle, ali on sigurno neće biti toliko profitabilan i raširen kao Mark 1.

Buba se može pohvaliti sa najdužim proizvodnim stažom u historiji automobilizma - proizvodila se od 1938. do 2003. Napravljeno je nevjerovatnih 21,199,464 modela plus 330,000 kabrioleta. Toliko ih ni Kinezi ne bi naštancali.

Buba je i danas aktivni sudionik filozofije u čiju svrhu je stvorena. Najpoznatiji model nije ukrašen dragim kamenjima, ni izmjenjen sa vješanjem sa SUV vozila nego ona kojeg vozi predsjednik Urugvaja Jose Mujica (kad sam pročitao njegovo prezime leg'o sam od smijeha). Kod naših predsjedničića su najpoznatija skupa auta na svijetu.

foto: www.bellanaija.com/

English version HERE.

Nema komentara:

Objavi komentar