5.1.15

Šta je ping, download speed i upload speed

Nekoliko definicija općih pojmova iz internet rječnika.

Šta je ping? Ping je vrijeme reakcije vašeg zahtjeva i odgovora sa druge strane (IP adrese ili servera). Mjeri se u milisekundama (ms).
Ping je jako bitan faktor kod online igrača igrica jer im je jako bitno da lik kojeg hoće upucati dovoljno brzo primi metak da se mogu fokusirati na drugog. Ping kod mene ide od 50 do 100 milisekundi što znači da moj metak putuje realnom brzinom metka. Ako igram protiv nekoga ko ima veći ping (recimo 500 ili više) vjerovatno bi skotno da sam ga upucao tek poslije svoje dženaze.

Procentualan broj korisnika interneta

Šta je download speed? Download speed je brzina kojim podaci sa servera dolaze vama. Mjeri se megabajtima u sekundi (Mbps - megabit per second).
Ako vam je ona tačka na YouTube playeru stigla sivu špuru video će zablokirati. Tada možete konstatovati da sam je pao download speed, opsovati operateru sve po spisku, uključiti video ponovo i čekati sa se siva špura približi kraju trajanja videa da ga možete rahat pogledati.
Moj download speed je dosta dobar i na sreću nemam tih problema. Download speed je takođe povezan sa brzinom otvaranja stranica i skidanjima torenata.

Šta je upload speed? Upload speed je brzina kojom podaci idu sa vašeg računara u bespuća interneta. Mjeri se takođe u Mbps uz digresiju da je kod naših mreža na recimo torent aplikacijama moguće vidjeti i mjerenja u kbps (kilobit per second).
Većina internet operatera je usmjerila kvalitet svoje mreže prema download speedu jer se većina internetskih aktivnosti odvija sa servera prema IP adresama. Upload speed je koristan kod uploada videa na YouTube ili slanja većih fajlova mailom.

1 komentar:

  1. BH TELECOM od 1. maja poboljšava internet net 5.(i ostalo Kod mene je sada 5Mb/384 Mbps. Ako se sa 384 povaće na 512, hoću li brže doći do onog što tražim, konkretno ukucam pjesmu na yt i ona će mi brže krenuti i neće "kašljati"?

    OdgovoriIzbriši