11.6.13

Svim bebama ove zemlje

Drage bebe,
Rođen sam mali i bespomoćan, baš kao i vi. Još u stomaku majka me je nosila na Koševo da gledam paljenje olimpijskog plamena; slušao sam buku uzbuđenih i radosnih ljudi koji su tada bili u centru svijeta, čija su lica gledali na televizorima u Argentini i Japanu. Uživao sam biti u centru svijeta; dadoše mi da sam glavni još kao fetus i da se rodim važan, čuvan i numerisan. Dadoše mi da sam čovjek, da imam svoje i prije nego se rodim, da imam svoje i kad se rodim i da sve do danas imam svoje, ne pridavajući tome mnogo značaja sve do danas. Danas, kad je došlo vrijeme da i ja vama dam ono što bi vam trebao dati i ono čime su me uvjetovali oni koji su meni to dali.
Rođeni ste mali i bespomoćni. Još u stomaku majka vas je vodila na pijacu i skoro na glas računala može li taj dan uzeti tri ili četiri paprike. Vaše majke i ljude oko vas više ne gledaju ni u Bugarskoj; vi ste centar kuhinje i ničega više, centar ste računica kalorija, vitamina i pokušaja da vas ne gombaju stresovima. A kad se rodite, dadoše vam da ste važni za 200 maraka, ako imate prije izlaska iz utrobe, da ste čuvani ako imate još 300 maraka i da vaš broj ne postoji. Ne postoji? Pa et, pitajte me, ali vam ja ne mogu reći.
I izgleda da vam neće niko reći. Nismo učinili ništa da vam dadnemo. Toliko smo se ogrezli u ovaj sociološki vakum da ne možemo da pridamo značaj onome osnovnom što smo morali uraditi za vas.
Zato smo danas tu. Ispred zgrada od stakla, sami i goloruki ne bi li vam nadoknadili barem osnovno što nama dadoše. Osjećamo da smo vam previše bili daleko, da nismo obraćali pažnju na vas i grize nas to. Jednog dana kad to prođe, sabrati ćemo sve i povući regu. Nećemo biti ni blizu onih koji su nama davali, ali ćete morati priznati da smo se barem malo potrudili da vam damo ono osnovno. Da budete barem ljudi sa svojom osobenošću.
Hvala vam na već odavno pređenom strpljenju. Ovih par godina koliko je ostalo ćemo iskoristiti da vam ovo obećano obezbjedimo i nadomjestimo barem ovu sitnicu koju su nama obezbijedili. Držite se, danas smo s vama, bićemo i narednih dana.
Pozdravljaju vas oni koji su vam dužni!


Nema komentara:

Objavi komentar