18.2.14

Golf mk2 - institucija

Kada sam poslije Golfa kupio trinaest godina mlađeg Forda osjećao sam se kao kapetan Jean Luc Pickard - vozim oblo tijelo sa velikim svjetlima, polirane šasije i višebojne kontrolne table sa više lampica nego na šnjuri za kičenje prozora za Novu godinu. Nakon nekoliko mjeseci sa Fordom osjećao sam se kao automehaničar - prepoznavao sam krajnice od stabilizatora po načinu lupkanja u toku vožnje, ležaj od nezatvorenog gepeka i korozije ispod laka od kitovanog dijela šasije. Nakon godinu dana pretvorio sam se u kalkulator - stabilizator 20 maraka, štelovanje remena 5 maraka na sedmičnoj bazi, kederi 20 maraka; lafete sa rukama 200 maraka, ležajevi, kugle, krajnice i kitovanje na polugodišnjoj bazi. Kad je došao red na lamelu, korpu i druk ležaj osjećao sam se kao čistokrvni bosanac - vratite mi Golfaaaaaaa!

Golf 2 je Folksvagenov put propasti autoindustrije. Ko ima Golfa dvicu ne mijenja auto, osim ako ga ne slupa. Moj Stari je kupio Pasata 5 i zadržao Golfa. Na pitanje zašto ne proda Golfa, svaki put odgovara iskreno začuđeno: "A zašto bi ga prod'o?".

Ozbiljan konkurent Pasatu 5
Golf mark 2 je automobil namijenjen srednjoj klasi. Od najvažnijih karakteristika izdvojio bio cinkanu karoseriju, nisku potrošnju, izdržljivu turbinu i pouzdanost. Jeftini i dostupni dijelovi, ćutljivo gutanje lož ulja umjesto nafte, rezerva u rezervoaru koja traje dva dana, ispravljanje limarije čekićem, ubacivanje kontrabasa kroz gepek, savladavanje makadama na Smetovima, vožnja sa sprženom lamelom po sarajevskim brdima i nazad do Zenice su karakteristike koje stručnjaci u Folksvagenu nisu predvidjeli. Ima ih još; onaj koji posjeduje Golfa nabacit će vam na papir još desetak tački.
Jedina loša stvar kojoj se ne mogu načuditi, obzirom da su ga projektovali renomirani inženjeri, su šteke na vratima i njihov dizajn. Ima li neko Golfa da mu funkcionišu sve šteke?

920 767 pređenih kilometara (foto www.bhtuning.com)

Pojava Golfa na magistralnim putevima ima dva lica - jedno je da je to ono auto koje se nalazi na čelu kilometarske kolone, a drugo je da to ono auto koje vas pretiče dok vozite 100 na sat. Još jedna stvar mi je komedija - svako auto koje gledam sprijeda podsjeća me da ljudsko lice - farove doživljavam kao oči, a karambolku kao usta. Dok BMW izgleda kao spartanski atleta, Mercedes kao sredovječni gospodin, Audi kao vojno lice, Golf mi se sa svojim širom otvorenim očima i mirnim usnama liči na psihijatrijskog pacijenta. Tipično za Folksvagen i šefa dizajna tih godina Schäfera - nikad nisu imali dara za crtanje lijepog auta.

Da je Schäfer pred ogledalom ovako iskolačio oči,
sigurno bi se više zabavio estetikom prednje strane
(foto: www.wv-club.rs)
Iako će svaki čovjek hvaliti svog ljubimca, moramo se suočiti sa činjenicom da nijedno auto nema rejting kao Golf 2 i zasigurno će ga teško imati. Iako već postaju oldtajmeri (30 godina radnog staža), još su na cijeni. Moj radni kolega reče: "da se još proizvode, tačno bih uzeo jednog novog!".

2 komentara:

  1. mozes narucit brate novog, 12-13 hiljada i svabo ti ga napravi!¨:D

    OdgovoriIzbriši
  2. to što švabo napravi, to nemaaa... :D :D

    OdgovoriIzbriši