Ideja za ovim vozilom razvila se iz firme koja pravi Swatch satove. Ideja je bila da se napravi mali gradski automobil čija bi osnovna karakteristika bila male dimenzije i mala potrošnja.
Mi živimo u malim gradovima u kojima Smart ne predstavlja značajno ušićarenje vremena i prostora u gradskom saobraćaju (osim u vrijeme popodnevne špice). U Zenici ste nogama bilo gdje u roku od dvadeset minuta, ali za onoga ko je bio u većim Evropskim centrima, ili ne daj Bože vozio tamo, zna pravu vrijednost ovog vozila. Smart je mali, može stati i na mjestima na koja nijedno drugo auto ne može stati. Troši kao upaljač - sa motorom od 700 kubika potrošnja mu je oko tri litra u gradskoj vožnji.
Nekoliko detalja iz Smartovog backgrounda. Kreator ideje Nicolas Hayek je početkom devedesetih napravio dogovor sa Volkswagenom za razvoj i proizvodnju auta. Volkswagenu se ideja strašno dojmila da je krišom počeo graditi svoj koncept kojeg je nazvao 3L (potrošnja tri litre goriva) što će kasnije postati Lupo. Hayek se opravdano bojao ove vrste konkurencije, pa je ideju tajno prezentirao nekolicini drugih auto kompanija. Najviše želje i interesa u investiranje u projekat pokazao je Daimler - Benz i u kratkom roku Hayek je mahnuo Volkswagenu i otišao sa papirima u Stuttgart. Prvi Smart je proizveden 1998. i od tada mu je tržište u stalnom rastu. Izrada i kvalitet vozila su neupitne - većina dijelova su iz Mercedesovih pogona. Cijene ga u svim zemljama sa velikim gradskim sredinama, naročito u Japanu.
Mali zmaj |
Smart sa snimka je vlasništvo Keme Islambegovića iz V.E.K.a. Kod ubrzavanja do stoje moći će te primjetiti da Smart strašno ubrzava do 60 km/h što je odlična karakteristika za gradsko auto (brzo ubacivanje u kružni tok, ubacivanje na kolovoznu traku i zaobilaženje kamiona i drugih sporih vozila po gradu). Cijena ovakvog modela je oko 5000 hiljada i dosta dobro drži cijenu. Sa razlogom.
Nema komentara:
Objavi komentar