Novi Fićo se čekao po nekoliko sedmica sa plaćanjem unaprijed. |
Fićo se pravio u Kragujevcu u Zastavi po licenci FIATa. FIAT je 1955. godine počeo proizvodnju Fiata 600 - nasljednika legendarnog Fiata 500 koji je za kratko vrijeme digao ovu uništenu kompaniju na noge. Oba modela kao i Topolina dizajnirao je Dante Giacosa, Fiatov inžinjer, te je sličnost vidljiva. Italijanski dizajn je uvijek bio bitan segment njihove autoindustrije, a Fićo je i danas jedan od najljepših malih auta.
![]() |
Fiat 500 - manji i stariji brat Fiće |
![]() |
Kurir Fića |
Znao sam djevojku koja je rođena u Fići na putu za porođajni odjel. Ako sjednete na zadnje sjedište pitali bi ste se kako je žena uspjela biti u ležećem položaju.
Tokom godina Zastava, kao ni Fiat, nisu radili na većim dotjerivanjima modela - Zastava je za 15 godina unaprijedila interijer, dotjerala prednju masku, ubacila novi volan i sjedišta. Tek 1980. predstavljen je novi model sa istom šasijom, ali malo jačim motorom od 8.500 kubika zapremine koji se proizvodio pod nazivom Zastava 850, ali nikad nije bio uspješan kao 750tka.
Ako i crkne sijalica na tabli, ne treba je mijenjati; crvena na akumulatoru treba samo kod paljenja, a kada pocrveni ulje, ionako ćete mijenjati auto. |
Još jednu sitnicu moram ovdje staviti. Tokom divljanja JNA tenkova po Osijeku početkom devedesetih jedan od građana je na raskrnici postavio Fiću kao simbol suprostavljanja običnih građana Osijeka moćnoj Armiji. Fićo je pregažen od strane T - 55 i to možete vidjeti na snimcima na YouTube.
Danas u Osijeku postoji umjetnička instalacija koja podjeća na taj događaj. Samo što su sada u ulozi jačeg Fićo, dok T - 55 mirno šuti pod njegovim točkovima.
Fićo gazi tenka! |
Nema komentara:
Objavi komentar