5.2.14

Mercedes: značenje imena i loga

Ako imate majstora za auto kojem beskrajno vjerujete i koji ne gleda kako će vas izmust za pare, pitajte ga koje auto je najsigurnije i najpouzdanije. Ako kaže nešto drugo osim "Mercedes", znači da mu nije za vjerovati. Moj majstor klepa pare na Fordovima, Fiatima i Citroenima, od kojih je kupio E - klasu.

Priča o Mercedesu počinje 1883. Bilo je to vrijeme tehničara i projektanata koji su u svojim garažama pravili automobile. Dvojica od njih - Gottlieb Daimler and Carl Benz - su imali dvije konkurentske firme; auta koja je sastavljao prvi imala su etiketu DMG (Daimler-Motoren-Gesellschaft), a druga Benz und Cie. Ovaj prvi je puno važniji za današnju firmu "Mercedes - Benz", iako njegovo ime nije integrisano u naziv. Zašto?
Jedan od ljudi involviranih u razvoj DMGa je Emil Jellinek, španski lovator, investitor i aktivni učesnik na auto - moto trkama. U taj vakat, imati auto značilo je imati veliku lovu; prodaja je bila minorna, a sastavljanje automobila skupo i dugotrajno. To će izmjeniti Henry Ford postavljajući automobil na pokretnu traku. Dok je masovna produkcija došla u Evropu, mi smo već imali solidnu historiju automobilizma. Svaki automobil je rađen ručno, rađeni su po narudžbama, po nekoliko primjeraka godišnje.
1898. Emil od DMGa naručuje auto koje je trebalo razvijati brzinu od nevjerovatnih 40 km/h. To je stvarno bilo nevjerovatnih 40 km/h, jer samo godinu ranije Emil je sa Daimlerovim bolidom uspijevao ubrzati samo do 26 km/h, što nije bilo dovoljno da mlati na auto - moto trkama (više bi uspjeha imao da se utrkivao biciklom). Auto je stiglo pod etiketom DMGa, kojeg je projektovao Wilhelm Maybach - tada tehničar u Daimlerovoj firmi. Emil se prijavljivao na utrke pod pseudonimom "Mercedes", po imenu njegove kćerke. Novi bolid od 40 km/h je bio apsolutni uspjeh tih godina i ime Mercedes je postalo prepoznatljivo kao danas Šumaher.

Prvi put da je otac uzeo kćerkino ime

Emilov uspjeh na utrkama je podrazumijevao i uspjeh firme. Naravno, prepoznatljivost Emilovog bolida značilo je da se DMG proizvod vremenom preimenovao u Mercedes, što se desilo 1900. Prvo " Daimler - Mercedes", a nakon spajanja DMGa i Benza 1924. "Mercedes - Benz". U toj novonastaloj firmi, svoju polovinu imena DMG je dao nazivu "Mercedes".
Dao je i logo. Logo sa trokrakom zvijezdom je inače logo DMGa iz 1910. godine i osmislio ga je Daimlerov sin. Zvijezda simbolizira napredak i evoluciju (tada vrlo čest simbol), a razlog za tri kraka je Daimlerov moto - (zvijezda - napredak) na kopnu, na vodi i u zraku. Jednostavno i pomalo glupavo, jel de?


Filozofija Mercedesa se najbolje može shvatiti po načinu na kojima su testirani novi modeli. Mercedesovi testni modeli se šalju na put iz Evrope do Pekinga i nazad, dok su ostale firme luksuznih automobila probavale nove modele na avionskim pistama. To su poštovali Tito, Regan, Kastro i hiljade ostalih koji su ga mogli priuštiti. Filozofija izdržljivosti je danas raširena - sve više proizvođača šalju svoje modele na duge trase.
O sigurnosti nema potrebe pričati. Moja 190tka (najmanji Mercedes do tada) ima tonu i sedamsto kila, dovoljno za siguran frontalni dvoboj.
Od tehnoloških inovacija može se izdvojiti pokretna osovina (stabilnost u krivinama), raširena primjena hidraulike i odnedavno LED diode umjesto konvencionalnih sijalica.
Kao i BMW, Mercedes se polako orijentiše ka zaštiti životne sredine. Još ako izmisle jedan kojem se ne treba sipati gorivo...

Nema komentara:

Objavi komentar