16.3.14

Rage against X factor

Fenomen zvani X factor je za kratko vrijeme potopio većinu kreativaca u muzičkom svijetu. Budući da ga produciraju iste TV kuće koje i prave top liste i prodaju singlove u Velikoj Britaniji se već ustalio sistem prodaje pobjednika X factora. Naime postalo je normalno da pobjednik u jednoj sezoni X factora postane i pjevač sa najvećim brojem prodanih online singlica u toj sezoni. Tako TV kuće prave zvijezde i prave lovu, a sve preko leđa muzičara koji se bave pravom muzikom na pravi način.
Britancima se zgadilo, pa su počeli internet kampanju za rušenje takvog sistema vrijednosti. Uspjeli su na najbolji mogući način - 20. decembra 2009. godine pred Božić - najprodavaniji singl preko interneta nije bio onaj nametnut od strane TV kuća nego "Killing in the name of" od Rage Against the Machine. Kako?


Bračni par Jon i Tracy Morter iz VB pokrenuli su akciju na FB protiv sladunjave balade neznane "zvijezde" koja će se pojaviti na kraju X factora (i koja će već sljedeće godine opet biti neznana) tako što su predložili da svi britanci skidaju sa službenih stranica top listi pomenutu pjesmu od RATMa. Ubrzo je grupa imala više od milion članova, raja je masovno skidala Rage i na kraju odljepila pobjednika X factora od nezaslužene titule najprodavanijeg pjevača. Ludilo!
Borba protiv mjerila vrijednosti koje nam prodaju TV kuće je pokrenuta od strane običnih ljudi i mediji su ovu akciju nazivali David against Golijat. Uspjela je jer nas je više i potrebne su male stvari da sisteme vrijednosti postavimo onako kako bi trebale - ne na konto novih instant prodavača zvuka, nego onih koji nešto stvarno rade.
Uz nužno poštovanje pobjednicima X factora i ostali takmičenja za instant zvijezde uvijek ostaje još načina ostanka u svijetu muzike - sada se može skinuti i program za karaoke, pa mogu kod kuće biti zvijezde godinama nakon svojih takmičenja.
Zauzvrat RATM je svu zarađenu lovu poklonio udruženjima za beskućnike i za raju održao svirku za DŽ.




Nema komentara:

Objavi komentar