23.3.14

Proljeće i bicikl

Ljeto se prirodno nadovezuje na proljeće. Iako se značenje prirodnog pod uticajem globalnih klimatskih promjena lagano mijenja, pa sve češće imamo julske dane u jaknama i januarske kafe na balkonu, planeta će teško promijeniti položaj u odnosu na sunce. Došlo je proljeće, doći će i ljeto kao poligoni za vožnju bicikla.

Zašto bicikl (tek sam prije par dana saznao da je pravilno bicikl, a ne biciklo)? Zato što je zdravo - troši kalorije umjesto goriva, dakle ozdravljuje tijelo i nezagađuje okolinu, mali sokaci i bašte kafića su lako dostupni i lako je otići malo dalje od grada na čišći zrak. Kad se spremate autom na ljetni izlet gepek zatrpate masnom rešetkom, ćevapima i pivama, a sa biciklom ste osuđeni samo na trošenje kalorija i trijezno uživanje u zelenilu. Bilo da živite u čaršiji ili u Crkvicama bicikl je neupitno odlično rješenje za opušteno ljeto.

Iako svaki evropski grad ima staze za bicikla,
Zenica dograđuje trake za automobile.

Dvije su vrste bicikala - gradski i brdski. Koje uzeti? Jednostavno. Gradski bicikl ne ide po brdima, dok brdski ide po gradu. 
Iako mi je želja bila kupiti gradski, sa korpom sprijeda, malim zvoncetom i točkovima sa bijelom čizom, skontao sam da je brdski bolja opcija. Uzeo sam naravno polovni i to u Nemili. Od druga koji se bavi vožnjom bicikla dugi niz godina dobio sam par savjeta - "aluminijski ram, Shimano mehanika i izbjegavaj amortizer ispod sica - taj amortizer se brzo kvari i poskup je za popravak".
Našao sam sivi - onakav kakav mi je drug opisao. Još ima i prednje amortizere koje je malo uhvatila korozija. Cijena 220 maraka. Provozam ga -  nema lufta na točkovima niti na pedalama i brzine šalta kao hidraulički mjenjač. Stajali smo ispred radnje zagledani u bicikl, ja i gazda:
- Zadnje mu baš ne koče ko prednje...
- Dat ću ti ga za dvjesta...
- Ma dobro to, ali evo gledam ova mu je zadnja ćelava, valja mi je mjenjat...
- Sto devedeset jaro. Vrijedi tolko.
Vrijedi, naravno da vrijedi, ali vrijedi i aparat za kafu, ali ne dajem toliku lovu za njega kad mogu kod kuće napravit kafu u džezvi. Malo smo ćutali pa on reče: 
- Ako hoćeš za sto osamdeset, vozi ga - i ode u radnju.
Nakon par minuta odem za njim: 
- Sto sedamdest i to je to. 
- Mooože. - očekivao je da ću je spuštati još. Ipak mi je i sto sedamdeset prihvatljivo. Toliko otprilike potroši Mercedes za dvije sedmice po gradu.

Shimano, aluminijski ram i bez amortizera ispod sica

Bicikl bi se trebao voziti kao svako saobraćajno vozilo, a ne po pješačkim stazama. Zenica nema označenih biciklističkih staza, pa se vožnja svodi  na stalno osluškivanje sobraćaja iza leđa, priljubljivanje uz trotoare i stalne nagle poteze izbjegavanje automobila. Kod vožnje bicikla gledajte da se i pješaci ne priljubljivaju uz strane i ne rade nagle pokrete bježeći od vas. 
Od dodatne opreme neophodan je lanac za zaključavanje uz nepokretne objekte. Dalje bi trebala pumpa, pederuša za lične stvari i flašica sa vodom. Ako bicikl nema blatobrana obavezno ih stavite - nije ugodno kad dođete na kafu sa nekoliko prljavih ćiza na leđima. I naravno zvonce, da bi bicikl bio bicikl.

foto: www.vectro-bikes.com


Nema komentara:

Objavi komentar