30.8.13

Odabir knjiga - Siva

Siva je vrlo neemocionalna i neutralna boja. Nije glavna boja - to je kombinacija bijele i crne i neutrališe sve ono šta te dvije boje znače.

Miljenko Jergović - Dvori od oraha

Zapravo nije me toliko razočarala zato što je ne daj Bože loša, nego zbog drugih okolnosti. Kad se poredaju njegova prijašnja pročitana djela - Sarajevski Marlboro i Inšalah, Madona, inšalah postavila se ljestvica koju sam očekivao da će ju Dvori od oraha preskočiti. Ipak, to se nije desilo.
Masivno djelo, dvori od riječi, kompaktno kao orah, sivilo mi se mjesec dana u rukama. Da se razumijemo, drama jeste, ima tu momenata i događaja vrijednih pomena, ali ono što ostane poslije nje nije me oduševilo. Pročitati toliko strana i ostati ravnodušan prema djelu, Regini, moru, Jergoviću je zaista vrijedno sivog pomena ovdje.
Dvije su stvari vezane za Jergovića. Jedna je tekst nekog hrvatskog kolumniste, mislim da se radi o Ivici Đikiću, u kojem opisuje svoj dolazak u Miljenkov stan. Na cijeloj strani se čudio kako ima vremena da uopće pije kafu sa njim i još da razgovara. U to vrijeme Jergović je izbacivao opširne i pozamašne knjige, a čuđenje je opravdano jer ih je, po primjedbi pisca, pisao sam - u njegovom stanu nije zatekao niti jednog studenata koji klapa po tastaturi.
Druga je moj susret sa čudnom gospođom u kupeu brzog voza za Sarajevo. Gledala je omot gore pomenute knjige i nije mogla da odoli a da joj ne pojasnim ko je pisac i o čemu piše. Poslije je rekla da je Miljenko njen prijeratni komšija sa Dobrinje. Nekoliko dana nakon što je otišao iz Sarajeva u stan pored njegovog zviznula je granata i zapalila oba stana. "A jao, reče, ko bi reko da će Miljenko knjige pisat. Drago konino!".
Uglavnom, djelo, kako sam poslije čuo, dosta dobro i uspješno, mene je ostavilo zbunjenog i sa nikakvim drugim nijansama osim sive. Prijašnje su mi valjda bile puno bolje. A nije svako Sergej Bubka da sa svakim skokom obori rekord.

Nema komentara:

Objavi komentar