22.10.14

Michigan u ratu protiv električnih vozila

Koliko god nas ubjeđivali u suprotno dvije činjenice su jasne: toliko smo zagadili planetu da smo joj počeli mijenjati klimu  i toliko smo ovisnu o gorivu da se svi ratovi danas vode na mjestima gdje ima nafte. U julu oblačimo džempere, a u januaru viđamo visibabe.



Već dvadesetak godina naučnici upozoravaju da će ubrzano zatopljavanje planete trajno oštetiti ekosistem. Upozoravaju i da se emisija štetnih tvari od fosilnih goriva mora zaustaviti. Ekonomisti i naučnici upozoravaju da se skinemo sa goriva i pređemo na obnovljive izvore energije jer su mnogo jeftiniji i zdraviji. Ali vodeći konzorciji i kompanije zapadnog svijeta i dalje eksploatišu naftu, makar morali lobirati ratove - prvo u Iraku, onda Libiji. Investiraju u ratove, ali su od neki dan počeli investirati i u zakone u svojim zemljama.

Crno zlato

Početkom oktobra savezna država Michigan je tiho i bez medijskog obznanjivanja promijenila postojeći zakon o prodaji automobila. Zakon je prije zahtijevao da se prodaja automobila vrši preko ovlaštenih dilera (koje je prodavac mogao sam osnivati), a od oktobra samo preko ovlaštenih dilera (koji već postoje). Ovlašteni dileri su u vlasništvu General Motorsa i drugih kompanija koje organski i sistematski pokušavaju ugušiti novi proizvod koji je dobar prema planeti - električni automobil. Električni automobil ne troši dizel ili benzin, nego struju koja se može dobijati iz vjetrenjača ili brana. Dakle, veliki problem za ustaljenu praksu profitabilne prodaje goriva i automobila na konvecionalni pogon. O kakvoj se intervenciji u zakonu radi pogledajte sami:

Prijašnji zakon:
Sell any new motor vehicle directly to a retail customer other than through its franchised dealers, unless the retail customer is a nonprofit organization or a federal, state, or local government or agency.

Sadašnja izmjena
Sell any new motor vehicle directly to a retail customer other than through franchised dealers, unless the retail customer is a nonprofit organization or a federal, state, or local government or agency.
Izvor

Ove dvije rečenice se razlikuju samo u riječi "its" koje u izmjeni zakona nema. Uzimajući u obzir da su ovlašteni dileri u vlasništvu i sponzorstvu vodećih auto kompanija može se reći da ova izmjena napravljena zbog njih. Scenarij je sljedeći - ovlašteni autosaloni žive od novca, ne od zaštite planete, tako da će onaj koji dadne pristupačniju cijenu i bolji procenat prodavcu imati privilegiju da bude izložen i prodat. Manji proizvođači, kao što je Tesla, ne daju poticaje i procente tako da će u tom slučaju "velike ribe" ostati na vrhu.

Tesla Model S
Tesla je mala firma entuzijasta i nema lobije. Iako je napravila vozilo koje ima iste performanse kao i obična vozila sada mora voditi dalje ratove za dio na tržištu. Njihove pionirske ideje će kadtad biti općeprihvaćene, tu nema polemike, a do tada im želimo sreću u ratu za tržište koji ima puno humaniji cilj od onoga za naftu. Humaniji cilj i nehumanijeg neprijatelja.

Nema komentara:

Objavi komentar