Već dvadesetak godina naučnici upozoravaju da će ubrzano zatopljavanje planete trajno oštetiti ekosistem. Upozoravaju i da se emisija štetnih tvari od fosilnih goriva mora zaustaviti. Ekonomisti i naučnici upozoravaju da se skinemo sa goriva i pređemo na obnovljive izvore energije jer su mnogo jeftiniji i zdraviji. Ali vodeći konzorciji i kompanije zapadnog svijeta i dalje eksploatišu naftu, makar morali lobirati ratove - prvo u Iraku, onda Libiji. Investiraju u ratove, ali su od neki dan počeli investirati i u zakone u svojim zemljama.
Crno zlato |
Početkom oktobra savezna država Michigan je tiho i bez medijskog obznanjivanja promijenila postojeći zakon o prodaji automobila. Zakon je prije zahtijevao da se prodaja automobila vrši preko ovlaštenih dilera (koje je prodavac mogao sam osnivati), a od oktobra samo preko ovlaštenih dilera (koji već postoje). Ovlašteni dileri su u vlasništvu General Motorsa i drugih kompanija koje organski i sistematski pokušavaju ugušiti novi proizvod koji je dobar prema planeti - električni automobil. Električni automobil ne troši dizel ili benzin, nego struju koja se može dobijati iz vjetrenjača ili brana. Dakle, veliki problem za ustaljenu praksu profitabilne prodaje goriva i automobila na konvecionalni pogon. O kakvoj se intervenciji u zakonu radi pogledajte sami:
Prijašnji zakon:
Sell any new motor vehicle directly to a retail customer other than through its franchised dealers, unless the retail customer is a nonprofit organization or a federal, state, or local government or agency.
Sadašnja izmjena
Sell any new motor vehicle directly to a retail customer other than through franchised dealers, unless the retail customer is a nonprofit organization or a federal, state, or local government or agency.
Izvor
Ove dvije rečenice se razlikuju samo u riječi "its" koje u izmjeni zakona nema. Uzimajući u obzir da su ovlašteni dileri u vlasništvu i sponzorstvu vodećih auto kompanija može se reći da ova izmjena napravljena zbog njih. Scenarij je sljedeći - ovlašteni autosaloni žive od novca, ne od zaštite planete, tako da će onaj koji dadne pristupačniju cijenu i bolji procenat prodavcu imati privilegiju da bude izložen i prodat. Manji proizvođači, kao što je Tesla, ne daju poticaje i procente tako da će u tom slučaju "velike ribe" ostati na vrhu.
Tesla Model S |
Nema komentara:
Objavi komentar