2.2.14

Audi: značenje imena i loga

Audi je jedina automobilska kompanija koja je zabilježila rast proizvodnje u nedavnom globalnom ekonomskom kolapsu.

Osnovao ju je August Horch 1909. Rašireno mišljenje je da je AUDI skraćenica "Auto Union Deutschland Ingolstadt", međutim značenje naziva je drugačije. Da Audi liči na Fiata? Nema teorije. Čak ni po konstrukciji imena.
Nakon što je Horch dobio otkaz u svojoj prvoj firmi za izradu automobila koju je sam osnovao, zabranjeno mu je da njegova novoosnovana firma nosi njegovo prezime. Koji paradoks. Njegove stare kolege su ga tužile, tako da je čovjek izgubio pravo da slobodno koristi svoje prezime; kao kad bi neko Rasimu dao otkaz i nakon toga mu se zabranilo da njegov novootvoreni restoran nosi naziv "kod Rasima".
Prijedlog za naziv nove kompanije dobio je od svog sina. Desilo se da mu je sin tih dana spremao ispit iz latinskog, te mu je predložio da prezime (horch - slušati, njem.) prevede na latinski. Znači, Audi je glagol slušati na latinskom i po njemu je dobila ime jedna od najprepoznatljivijih auto industrija na svijetu.

Izgled slova ne mogu definisati - ima piće od mene ko kaže koji je stil.
Ako niste znali šta predstavljaju ovi krugovi, vi meni plaćate piće.
1932. godine, četiri firme - Audi, Wanderer, DKW i Horch (prva Augustova firma) se ujedinjuju u jednu zbog zajedničkog plana o tehnološkom napretku. Zajednički samo prave trkaće automobile koje nose oznake Audija, dok u komercijalne svrhe sve četiri firme izrađuju svoja auta. Tada nastaje logo firme - 4 kruga predstavljaju 4 firme, poredana onako kako su gore imenovana. Ispočetka krugove je presjecala vodoravna linija koja je vremenom izbačena.



Poslije Drugog svjetskog rata glavna tvornica Audija se našla u Istočnoj Njemačkoj; tamo se pravi Trabant, dok se Auto Unija premješta u pogone DKWa. Razlika socijalističkog i kapitalističkog proizvoda je ovdje izrazita - uporedite Trabanta i Audi 80, a nastali su iz iste firme u razlici od 30 godina.




Trabant se proizvodio do 1991. Sreća da se Njemačka ujedinila; najvjerovatnije bi i sada bio prikaz rezultata Istočnonjemačkog tehnološkog dostignuća.

August Horch umire 1951., a kompaniju kupuje prvo Mercedes i onda Volkswagen 1964. (većina modela obe firme dijele platformu izrade - kao mali uvijek sam se čudio što je na staklima našem Golfa dvojke utisnut Audijev znak). Tada počinje novija historija Audija. Prvi modeli imaju oznake po deseticama (Audi 80, 90, 100 i sl.), dok se 1994. preimenuju u sadašnje nazive serija.
Audijev moto je „Napredak kroz tehniku“ (na njem. Vorsprung durch Technik). Od najvećih inovacija koje su uveli je svakako pogon na sva četiri točka - quttro - prvi put u serijskoj prozivodnji i na sportskim natjecanjima. Audijev trkaći automobil je ranih osamdesetih mlatio na rally utrkama. Trabant je u međuvremenu sa svojim dvotaktnim motorom mlatio na autocesti Tomose i zaprežna vozila.

Nema komentara:

Objavi komentar